Корпорация развития увеличивает инвестмаршруты в рамках национального проекта «Кадры».

Корпорация развития увеличивает инвестмаршруты в рамках национального проекта «Кадры».

      Корпорация развития совместно с группой компаний «Синтез ОКА» инициировала новый инвестиционный маршрут на территории особой экономической зоны (ОЭЗ) «Кулибин» для студентов вузов. В настоящее время осуществляется сотрудничество с ведущими университетами региона: ННГУ им. Лобачевского, НГТУ им. Алексеева, НИУ ВШЭ и ННГАСУ, целью которого является подготовка и переподготовка специалистов для нижегородских предприятий. Первенцами нового инвестиционного маршрута по производственной площадке группы компаний в Дзержинске (входящей в ОЭЗ «Кулибин») стали магистры первого курса химического факультета Нижегородского государственного университета им. Лобачевского.

      Во время экскурсии будущим химикам продемонстрировали предприятия-резиденты ОЭЗ «Кулибин»: «Монамин» (производство алкилэтаноламинов), «Исследовательский центр» (лабораторные исследования и отработка технологий производства химической продукции), «СинтезОКА – Полиэфир» (производство полиалкиленгликолей и простых полиэфиров). Также студенты осмотрели производственные мощности площадки – цеха №1 и №2, где производятся этаноламины, лабораторию для проверки качества продукции и лабораторию пилотных установок, где идут исследования технологий производства новых химических веществ.

      «Перед Корпорацией развития, как управляющей компанией ОЭЗ «Кулибин», стоит задача создать семь тысяч рабочих мест к 2030 году. В ближайшие два года на предприятиях одной только группы компаний потребуется не менее 350 сотрудников. Мы очень заинтересованы в привлечении молодых специалистов в особую экономическую зону, поэтому разработали специальные инвестиционные маршруты. На данный момент это второй маршрут, созданный с нашими партнерами. Подобные экскурсии дают студентам возможность познакомиться с потенциальным местом работы еще на этапе учебы», – отметил генеральный директор Корпорации развития Нижегородской области – управляющей компании ОЭЗ «Кулибин» Игорь Ищенко.

      Заместитель директора по управлению персоналом ГК «Синтез ОКА» Наталья Уханова добавила, что в компании есть свободные вакансии для молодых специалистов как на производстве, так и в лабораториях. «Если у будущих химиков есть интерес к науке и созданию новых продуктов, они могут реализовать свои способности в нашем исследовательском центре и лаборатории пилотных установок. Если они стремятся видеть результаты своей работы сразу, им открыты все двери на наши производства», – сказала она.

      Корпорация развития также разработала концепцию комплексной программы кадрового обеспечения резидентов ОЭЗ «Кулибин», которая включает в себя анализ потребностей компаний, взаимодействие с образовательными учреждениями, формирование новых и корректировку действующих образовательных программ, организацию практик и стажировок для студентов на базе компаний-резидентов и целевые программы обучения. В настоящее время идет работа по созданию специализированных кафедр на базе ННГУ им. Лобачевского и НГТУ им. Алексеева в зависимости от запросов инвесторов.

      Желающие организовать экскурсии на предприятиях резидентов ОЭЗ «Кулибин» могут обратиться к руководителю дирекции по развитию кадрового и образовательного потенциала инвестиционных проектов Корпорации развития Нижегородской области Роману Золотову (тел. +7 (831) 469–03-60, [email protected]).

      Также следует напомнить, что особая экономическая зона промышленно-производственного типа «Кулибин» была создана в мае 2020 года на территории Дзержинска. В 2023 году площадь ОЭЗ была увеличена до 724 гектаров. Преференциальные условия ОЭЗ позволяют резидентам снизить налоговые ставки на прибыль с 25% до 2% в первые 5 лет, до 5% – в следующие 5 лет и до 14,5% – в последующие годы, и освобождают резидентов от уплаты налогов на имущество и землю, а также от транспортного налога. Действие льготы по налогу на прибыль начинается с того налогового периода, в котором резидент впервые получает прибыль. В настоящее время статус резидента ОЭЗ «Кулибин» имеет 41 компания, которые вложат в свои проекты более 108 млрд рублей, что позволит создать на площадке более 570

Другие Новости Нижнего (Н-Н-152)

Благочинный Нагорного округа присутствовал на II Межнациональном молодежном форуме «Мы вместе». Благочинный Нагорного округа присутствовал на II Межнациональном молодежном форуме «Мы вместе». Текст Нагорного благочиния Нижегородской епархии, фотографии организаторов форума 11 октября в Нижнем Новгороде в Доме народного единства прошел II Межнациональный молодежный форум «Мы вместе». 14.10.2025. Нижегородская епархия. Нижегородская область. Нижний Новгород. Еще одно нижегородское предприятие повысит объем производства благодаря программе "Производительность труда". Еще одно нижегородское предприятие повысит объем производства благодаря программе "Производительность труда". Frankenstein, 2025.  
Directed by Guillermo del Toro.  
Starring Oscar Isaac, Jacob Elordi, Mia Goth, Christoph Waltz, Felix Kammerer, Charles Dance, David Bradley, and Lars Mikkelsen.  
SYNOPSIS:  
An arrogant yet brilliant scientist animates a creature in a horrific experiment that ultimately leads to the downfall of both the inventor and his tragic creation.  
Guillermo del Toro’s Frankenstein is a breathtaking work of monstrous beauty. It feels as if it has emerged from the dust-laden pages of an early version of Mary Shelley’s classic novel, recently uncovered. This Academy Award-winning artist, who excels in darker themes, accomplishes with this film the same magic he did with Pinocchio by reimagining this timeless tale.  
The film is structured into three segments: the Prologue, Frankenstein's narrative, and the Creature's narrative. Del Toro’s script is relatively straightforward. The first half is narrated by Victor, played by Oscar Isaac, as he recounts events leading up to his rescue, half-dead, in the Arctic Tundra by Captain, portrayed by Lars Mikkelsen. We follow his transformation from an intelligent but sheltered mother's boy to an arrogantly determined London surgeon focused on conquering death, which he views as a flaw of God.  
During one of his dramatic presentations, where he manages to reanimate a corpse to the point it catches an apple—a moment both horrific and tragic—he encounters Christoph Waltz’s enigmatic benefactor, Herr Harlander, who provides him with the means to pursue his darkest ambitions amidst the condemnation from the medical experts.  
This dark journey introduces Harlander’s niece Elizabeth (Mia Goth), who is engaged to Frankenstein’s brother William (Felix Kammerer), eventually leading to the birth of the iconic creature.  
At a crucial moment in the film's dark narrative, the focus shifts to the monster’s story, and it is here that del Toro’s fable truly blossoms. Initially glimpsed in the prologue as a powerful being tossing sailors like a comic book villain, del Toro’s creature is actually more reminiscent of the amphibian man from The Shape of Water. While he towers over his creator, up close he is a delicate giant, exquisitely portrayed by Jacob Elordi.  
Elordi delivers a physical performance that would make del Toro collaborator Doug Jones proud, embodying the dark essence and lost spirit of Frankenstein. Like a puppet without strings yet still bound, he breathes life into the creature like a newborn fawn, showing the mannerisms of someone—rather than something—discovering the essence of being alive.  
The third act of Frankenstein shows his awakening, familiar to anyone acquainted with Shelley’s original story. Elordi’s portrayal of the creature, along with the cruel treatment he endures, lends emotional weight to the narrative’s climax.  
This film is essentially a two-hander featuring Elordi and the impressive Isaac, but Mia Goth plays a crucial role as the sole character able to see both the monster and the creator for who they truly are. Her performance embodies the notion that she was destined for this role, as her unique other-worldliness feels perfectly suited to del Toro’s vision. The chemistry between her and Elordi during their Beauty and the Beast-like moments sparkles with innocent connection, while her rejections of Victor’s advances highlight his fragile ego.  
Like limbs gathered from a frozen battlefield, one can possess all the right elements to create a great film, but without a skilled craftsman to breathe life into it, everything may fall apart into a grotesque, disjointed piece. Fortunately, this is del Toro’s passion project, and Frankenstein is as visually rich and refined as one might anticipate.  
From the initial scenes featuring a vivid red headdress against the dull stairway background to the beautifully designed funeral caskets of Victor’s parents, every cent spent on your Netflix subscription is vividly realized on screen by a true master. The sets and costumes align perfectly with del Toro’s distinctive style, as does the horror element. There are no cheap shock tactics or repulsive moments; everything is infused with emotional significance. The remains Victor manipulates are presented with haunting sorrow, and when brought to life intermittently, the response is not disgust but rather empathy.  
Another crucial element that brings this remarkable creation to life is Alexandre Desplat’s score, transitioning from delicate to powerful with a series of unforgettable themes.  
Central to the narrative are the timeless debates about gods and monsters, nature versus nurture, and whether evil is inherently born or shaped by circumstances. These themes resonate deeply, particularly in a world where empathy is increasingly scarce or even questioned.  
Guillermo del Toro’s Frankenstein showcases the auteur at his finest, eliciting a remarkable performance from Jacob Elordi and revitalizing a 200-year-old story by weaving it into a poignant gothic tale of love and isolation.  
Flickering Myth Rating – Film Frankenstein, 2025. Directed by Guillermo del Toro. Starring Oscar Isaac, Jacob Elordi, Mia Goth, Christoph Waltz, Felix Kammerer, Charles Dance, David Bradley, and Lars Mikkelsen. SYNOPSIS: An arrogant yet brilliant scientist animates a creature in a horrific experiment that ultimately leads to the downfall of both the inventor and his tragic creation. Guillermo del Toro’s Frankenstein is a breathtaking work of monstrous beauty. It feels as if it has emerged from the dust-laden pages of an early version of Mary Shelley’s classic novel, recently uncovered. This Academy Award-winning artist, who excels in darker themes, accomplishes with this film the same magic he did with Pinocchio by reimagining this timeless tale. The film is structured into three segments: the Prologue, Frankenstein's narrative, and the Creature's narrative. Del Toro’s script is relatively straightforward. The first half is narrated by Victor, played by Oscar Isaac, as he recounts events leading up to his rescue, half-dead, in the Arctic Tundra by Captain, portrayed by Lars Mikkelsen. We follow his transformation from an intelligent but sheltered mother's boy to an arrogantly determined London surgeon focused on conquering death, which he views as a flaw of God. During one of his dramatic presentations, where he manages to reanimate a corpse to the point it catches an apple—a moment both horrific and tragic—he encounters Christoph Waltz’s enigmatic benefactor, Herr Harlander, who provides him with the means to pursue his darkest ambitions amidst the condemnation from the medical experts. This dark journey introduces Harlander’s niece Elizabeth (Mia Goth), who is engaged to Frankenstein’s brother William (Felix Kammerer), eventually leading to the birth of the iconic creature. At a crucial moment in the film's dark narrative, the focus shifts to the monster’s story, and it is here that del Toro’s fable truly blossoms. Initially glimpsed in the prologue as a powerful being tossing sailors like a comic book villain, del Toro’s creature is actually more reminiscent of the amphibian man from The Shape of Water. While he towers over his creator, up close he is a delicate giant, exquisitely portrayed by Jacob Elordi. Elordi delivers a physical performance that would make del Toro collaborator Doug Jones proud, embodying the dark essence and lost spirit of Frankenstein. Like a puppet without strings yet still bound, he breathes life into the creature like a newborn fawn, showing the mannerisms of someone—rather than something—discovering the essence of being alive. The third act of Frankenstein shows his awakening, familiar to anyone acquainted with Shelley’s original story. Elordi’s portrayal of the creature, along with the cruel treatment he endures, lends emotional weight to the narrative’s climax. This film is essentially a two-hander featuring Elordi and the impressive Isaac, but Mia Goth plays a crucial role as the sole character able to see both the monster and the creator for who they truly are. Her performance embodies the notion that she was destined for this role, as her unique other-worldliness feels perfectly suited to del Toro’s vision. The chemistry between her and Elordi during their Beauty and the Beast-like moments sparkles with innocent connection, while her rejections of Victor’s advances highlight his fragile ego. Like limbs gathered from a frozen battlefield, one can possess all the right elements to create a great film, but without a skilled craftsman to breathe life into it, everything may fall apart into a grotesque, disjointed piece. Fortunately, this is del Toro’s passion project, and Frankenstein is as visually rich and refined as one might anticipate. From the initial scenes featuring a vivid red headdress against the dull stairway background to the beautifully designed funeral caskets of Victor’s parents, every cent spent on your Netflix subscription is vividly realized on screen by a true master. The sets and costumes align perfectly with del Toro’s distinctive style, as does the horror element. There are no cheap shock tactics or repulsive moments; everything is infused with emotional significance. The remains Victor manipulates are presented with haunting sorrow, and when brought to life intermittently, the response is not disgust but rather empathy. Another crucial element that brings this remarkable creation to life is Alexandre Desplat’s score, transitioning from delicate to powerful with a series of unforgettable themes. Central to the narrative are the timeless debates about gods and monsters, nature versus nurture, and whether evil is inherently born or shaped by circumstances. These themes resonate deeply, particularly in a world where empathy is increasingly scarce or even questioned. Guillermo del Toro’s Frankenstein showcases the auteur at his finest, eliciting a remarkable performance from Jacob Elordi and revitalizing a 200-year-old story by weaving it into a poignant gothic tale of love and isolation. Flickering Myth Rating – Film Суд вновь "возобновил" дело нижегородского историка-маньяка, изготавливающего кукол из трупов детей. Суд вновь "возобновил" дело нижегородского историка-маньяка, изготавливающего кукол из трупов детей. 09:45 14 октября Алиса Гусарь Про Город Нижегородский маньяк, создававший кукол из тел погибших девочек, будет находиться в психиатрической больнице до ноября 2025 года. 14.10.2025. ProGorodNN.Ru. Нижегородская область. Нижний Новгород. В Нижнем Новгороде предложили финансово поощрять людей, которые усыновят собаку из приюта. В Нижнем Новгороде предложили финансово поощрять людей, которые усыновят собаку из приюта. В нижегородской думе запросили разъяснить причины неприятного запаха в городе. В нижегородской думе запросили разъяснить причины неприятного запаха в городе.

Корпорация развития увеличивает инвестмаршруты в рамках национального проекта «Кадры».

Корпорация развития, в сотрудничестве с группой компаний «Синтез ОКА», начала новый инвестиционный проект на территории особой экономической зоны (ОЭЗ) «Кулибин» для студентов вузов. 14.10.2025. Нижегородская правда. Нижегородская область. Нижний Новгород.